Vigselring till höger och vänster

Nu ska tydligen alla mina vänner gifta sig. Ja, inte med varandra då utan vid separata tillfällen. Det är lite intressant hur jag hamnat i ett gäng av pariga giftemålsfolk medan jag själv är evig singel. Det är väl min lott i livet. Min lott att aldrig få någon vigselring, och det får väl vara OK. Fördelen med att ha så många kompisar som ger ut och får vigselringar till höger och vänster är historierna. Berättelserna om hur frieriet har gått till. Jag vet inte hur det är med er men jag älskar verkligen såna saker. Älskar att höra hur två människor faktiskt bestämmer sig för att dela liv med varandra. Inför kyrkan och gud eller inför kommunfullmäktige, vilket jag förstås hade valt.

Så, vigselringarna har getts ut ett antal gånger och nu är det dags för mig att återge hur det har gått till.

Vi börjar med Magnus och Linda. Här var det oerhört kul att höra om hur Linda fick sin vigselring. Magnus är trots allt en oerhört skojfrisk person. Detta har jag vetat så länge vi känt varandra och vi alla kunde ana att detta inte skulle gå "vanligt" till. Mycket riktigt. Han gav vigselringen genom att sätta upp den på deras utedass på lantstället. Problemet var bara att Linda väldigt sällan behövde gå på dasset. Skulle de, så att säga, genomföra Nr. 1 så gick de bara ut i skogen. Det var bara en aktivitet som ägnades åt dasset och av någon outgrundlig anledning klarade sig Linda i 3 dagar. Således så såg hon inte vigselringen. Magnus gick ut och såg över den vigselring han köpt flera gånger. Den hängde kvar, som väl var. Tillslut fick hon den och skrek från dasset. Otroligt fint och roligt på samma gång.

Nästa historia handlar om Kajsa och Erik. Det var lite mer traditionellt. Erik skulle fria till Kajsa och han funderade i flera veckor över hur han skulle ge vigselringen. Han tänkte och tänkte. Låg sömnlös på nätterna för att komma på hur vigselringen han köpt på bästa sätt kunde lämnas över. Det slutade med att han gjorde det när de gjorde det som de ägnade tiden ihop åt mest. Han friade, gav vigselring, när de spelade Catan med sina grannar. Tyvärr så fick jag inte närvara när det skedde men det lär ha varit väldigt känsloladdat.

Jag har fler historier och dessa kommer jag tillbaka med imorgon!