Vår rekond i Haninge

Rekond i Haninge. Det var det jag arbetade med innan jag började jobba. Kan ni tänka er? Kan ni ens förstå vad det betyder? Jag menar, när jag jobbade i Haninge med rekond så blev en sak väldigt tydlig för mig. Det tenderar att vara en typ av personer som låter sin bil genomgå den tjänsten. Vet ni vad som är en himla trevlig sak, dock? Det är att jag, i slutet av min tid inom rekond i Haninge, såg att det började förändras. Plötsligt började yngre människor komma in till oss. Det var människor från olika delar av stan och i varierande åldrar. Det var väldigt roligt att se, och det piggade helt klart upp jobbet med rekond i Haninge.

Nåväl, det var inte det som jag tänkte tala om idag. Jag tänkte tala om hur arbetsplatsen var. Det är nämligen detta som varit mitt tema senaste veckorna, om något lyckats missa detta. Nu har jag alltså landat på perioden då jag arbetade med rekond i Haninge. Låt oss börja där:

Rekond innebar att vi, vid våra faciliteter i Haninge, utförde omfattande städ och service för bilar. Bilägare från hela stan kom till oss för att ta del av våra tjänster. Under vissa perioder, särskilt under våren, var vi otroligt populära. Det pratades om oss, om rekonden i Haninge, runt om i hela stan. Detta är helt sant och helt galet på samma gång.

Jag uppskattade verkligen att arbeta med rekond. Jag såg det som någonting som utvecklade mig eftersom det var ett socialt jobb. Kollegorna var fenomenala. Vi jobbade nära inpå varandra och bildade band som fortsatt sitter än idag. Detta trots att jag inte har arbetat med rekond i Haninge på en massa år. Några av oss i originalgänget har fortfarande god kontakt med varandra. Det känns väldigt fint.

Jag var verksam på rekonden i Haninge i ungefär 6 års tid. Sedan rörde jag mig vidare mot den akademiska världen. Det kändes lite tungt även om det var något jag velat länge. Eftersom jag pluggade på Södertörn i Flemingsberg så var det inte så långt att åka och hälsa på mitt gamla gäng. Detta gjorde jag ofta under en period.