Rim på bagagerumsmatta

Som de flesta av er vet så har jag testat en ny grej (eller nytt grepp) under senaste veckorna. För er som missat detta ska jag ge lite bakgrund. Det var alltså så att jag hörde om en amerikansk konstnär som gjorde konstverk som enbart bestod av rim. Jag är varken konstnär, rim-expert eller amerikan men jag är en våghals. Inte för att det är super-våghalsigt att rimma men om man inte är van kan det förstås gå hur som helst.

Jag ägnar nu ett inlägg i taget på att rimma på olika delar av min bil. Idag är det dags för min bagagerumsmatta. Håll i hatten så kör vi.

Skratta

En viktig ingrediens i mitt liv som av en händelse råkar rimma på min bagagerumsmatta. Att skratta år en sån här dum idé är att göra helt rätt. Man kan inte alltid göra rätt val hela tiden. Jag har sagt att jag ska skriva om saker som rimmar på bagagerumsmattan, och då kan jag ju inte bara sluta.

Katta

Jag är lite gammaldags och kallar därför min katt för katta. Det var så de gjorde i de gamla Astrid Lindgren-sagorna. Bagagerumsmatta rimmar alldeles utmärkt på just katta. Min älskade katta som nu börjar bli så gammal att hon inte längre ser så bra. Som av en händelse så gillar hon att ligga på just bagagerumsmattan när vi åker bil korta sträckor. Jag har aldrig förstått riktigt varför, men den har väl något.

Ratta

Detta var svårare än jag trodde att göra detta så nu kommer vi ner till nödrimmen. Jag rattar min bil och i bilen ligger en bagagerumsmatta. Svårare än så behöver det inte bli. Det var väl ändå helt ok? Om ni inte tycker det så finns det något ni inte har FATTAT.

Fatta

Såhär var det många som sa förr. När jag var yngre. Långt innan bil, bagagerumsmatta och annat. "Du ska hänga med, fatta?". Det uttrycket har förmodligen dött ut en aning. Jag hör ingen säga det längre. Kanske beror det på att jag inte är 10 år gammal längre, kanske beror det på att tiderna för barn i den åldern förändras.

Okej, detta var verkligen svårast hittills. Jag kan inte förstå hur bagagerumsmatta kund bli så vansinnigt svårt att hitta goda rim till.