Brödernas fasadrenovering i Stockholm

Sådär ja. Som utlovat i gårdagens inlägg så återkommer jag nu med ännu en text om fasadrenovering i Stockholm. En mening som säkerligen är svårförstådd för den som inte just läst senaste inlägget. Därför tillåter jag mig att ge en snabb återblick:

Så, jag har kommit att börja gräva i min familjs historia senaste tiden. Det är nämligen på det viset att många i min familj, genom generationer, arbetar med fasadrenovering i Stockholm. Det började med min farfar som jag pratade om i förra inlägget. En god och glad man med "skinn på näsan" och en jävla näsa för fasadrenovering i Stockholm. Frågar man honom skulle han tveklöst säga att han var både den som var bäst och sysslat längst med det. En underbar man med gott självförtroende som jag ofta saknar.

Nåväl, ny dag och nytt inlägg. Jag hade nu tänkt röra mig längre ner i släktträdet och nå de tre bröderna. En av dessa, den äldsta, är min far. Precis som farfar så har han och hans två småbröder valt fasadrenovering i Stockholm som sitt yrke. Det finns något väldigt fint i det där tycker jag.

Pappa

Pappa har många gånger talat om hur han började jobba med farfar på 60-talet. Det var under sådana tider då man ofta valde samma yrke som ens föräldrar. Det var smidigast så. Det fanns inte pengar eller tid nog åt att studera eller utbilda sig inom ett annat yrke. Nej, fasadrenovering i Stockholm låg närmast till hands. Pappa började jobba redan när han var 17 år. Sedan fortsatte han. Han har bott i Stockholm och arbetat med fasadrenovering i hela sitt liv.

Farbror Anders

För min äldsta farbror Anders var det samma sak. Han är bara 1,5 år yngre än pappa och började strax efter att hans storebror påbörjat sin karriär. Fasadrenovering i Stockholm skulle det bli även för mittenbrorsan. Pappa har aldrig sagt det men jag har mina aningar om att detta var väldigt bra för verksamheten. Inte bara för att Anders är en himla flitig och arbetsam person. Han är också väldigt smart och vet hur man får en verksamhet att leverera resultat. Han valde att hoppa av fasadrenovering i Stockholm och starta eget redan efter några år i branschen. Det har gått väldigt bra sedan dess.

Jag hinner inte skriva något mer om fasadrenovering i Stockholm och familjen denna vecka. Jag ber att få återkomma i början av nästa vecka med ytterligare ett inlägg om saken. Om ni inte själva tycker att det ger något så förstår ni säkert att det har ett terapeutiskt syfte.