Att byta fönster för brf i Stockholm

Vi fortsätter med rapporterna från karriären. Ni som läst tidigare inlägg vet nog vad jag talar om. Det är alltså så att jag har haft ett tema de senaste veckorna. Temat går ut på att rapportera om tidigare skeenden i mitt liv, helt enkelt. Förra veckan berättade jag om det första jobb jag haft efter studenten. Det var på ett lager och det höll i sig i ganska precis 2 år. Sedan rörde jag mig vidare och landade i jobbet jag nu ska berätta om: När jag bytte fönster för brf i Stockholm.

Ett ganska specifikt jobb, eller hur? Det var inte så att vi valt att bara byta fönster för just brf i Stockholm. Vi gjorde detta på fler ställen. Det kunde vara kontorskomplex, villor, gallerior, skolor – ja, lite var som helst. Vi fokuserade dock på att byta fönster vid brf i Stockholm eftersom det var så vanligt.

Jag kommer att presentera detta jobb på samma sätt som det förra. Jag presenterar frågor om att byta fönster för brf i Stockholm – frågor som jag själv kommit på - och svarar sedan på dem. Därmed är väl den självbekräftande cirkeln sluten, eller?

Hur fick du jobbet?

Ja, hur sjutton landar man ett jobb där man byter fönster på brf i Stockholm. Det var genom en vän. Faktiskt en vän som jag hade jobbat ihop med på lagret. När jag började på jobbet hade han varit där tillräckligt länge. Vi arbetade alltså bara ihop i typ 5-6 månader. Däremot blev vi nära vänner och bestämde att vi någon gång skulle jobba ihop igen. När han började med att byta fönster på brf i Stockholm värvade han mig. Han försäkrade för cheferna att jag var den bäste för jobbet. Detta trots att jag aldrig gjort något liknande jobb tidigare.

Vad var bäst med att byta fönster på brf i Stockholm?

Får man svara "lön" eller? Det var faktiskt löjligt bra betalt i jämförelse med andra jobb jag haft. Annars var det en himla fin arbetssituation. Jag trivdes med chefen och jag trivdes med arbetskompisarna. Jag trivdes dessutom med att vara på företaget och med de arbetsuppgifter jag utförde dagligen. Jag har nog aldrig haft så kul på jobbet som under de 4 år då jag jobbade med att byta fönster i Stockholm, för brf och annat.

Återkommer med nästkommande jobb redan imorgon, om allt går som planerat!